UA-52776895-1

17. 8. 2016

Rekonstrukce železniční tratě je v polovině a mnoho cestujících zajímá, o kolik spoje od příštího roku vlastně zrychlí. Michael Cestr prostudoval návrh nového jízdního řádu a vyhodnotil zrychlení oproti stavu před rekonstrukcí.  Do Opavy se ovšem dostaneme v průměru jen o tři minuty rychleji, do Skrochovic dokonce až o pět minut později.

Rekonstrukce sice stojí 853 mil. Kč a při ní dojde k navýšení maximálních rychlostí, ty ovšem stará vozidla nezvládnou. Ministerstvo dopravy připravuje tendr na nákup nových vlakových souprav, jejich nasazení je ale pravděpodobné až v roce 2019.

13987467_889388617832207_5444528034015682376_oJak už jsme dříve informovali, je velkou škodou, že nedošlo k elektrifikaci tratě, kterou má Moravskoslezský kraj ve své dopravní koncepci. Úprava trati pro elektrifikaci by zvýšila max. rychlost až na 160 km/h.